Medyanın çocuklar üzerinde bazı etkileri bulunmaktadır. Bunlar çocukların hayatını su araçlar sayesinde etkilemektedirler :Radyo ,gazete ,dergi ,sinema vb.dir. Doğru olarak kullanıldığında iyi bir eğitim aracı ve kişilik gelişimi için önemli rol oynarken kötü amaçlarla kullanıldığında veya çocuğun gelişim dönemine uygun olmadığı taktirde bazı uyumsuz davranışlar oluşmasına neden olabilirler.
0-3 yaş arası çocuklara TV izletmek daha sakıncalıdır çünkü bebeklerle konuşulmadığında, onların yaptıkları ve söylediklerine tepki verilmediğinde, dokunmalarına ve oyun oynamalarına fırsat verilmediğinde beyin gerektiği gibi sağlıklı gelişmeyebilir. TV tek yönlü bir iletişim aracı olduğundan televizyonla karşılıklı bir ilişki söz konusu değildir. Bebekler üç boyutlu objelerle ilgilenirler. Oysa ki televizyondaki görüntüler 2 boyutludur yani bebekler için yeterince anlamlı değildir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder